Azylové domy Jonáš

CEV_6882

Poslání

Poskytujeme podporu a bezpečné zázemí na nezbytně nutnou dobu rodinám s dětmi, které aktivní spoluprací přispívají k řešení své nepříznivé životní situace.

Cíle

  • Podpořit klienta tak, aby před ukončením pobytu v azylovém domě měl zajištěné vhodné bydlení a pečoval adekvátně o své dítě.
  • Klient, který získal schopnosti a dovednosti potřebné k zvládání nároků běžného života bez podpory sociální služby.  

Dílčí kroky k dosažení cíle

  • poskytnutí bezpečného a důstojného místa pro ubytování, stravování a hygienu
  • zajištění psychické stability klienta a dětí
  • zajištění sociální a ekonomické stabilizace rodiny, které odpovídá její aktuální situaci 
  • poskytnutí individuální podpory při využití vlastních možností a schopností při péči o sebe, děti a domácnost  
  • zvýšení znalostí klientů o svých zákonných právech a povinnostech 
  • podpora při hledání důstojného bydlení

Cílová skupina

  • rodiny s dětmi, matky, otcové, prarodiče, pěstouni s nezaopatřenými dětmi a ženy od 36. týdne těhotenství, které ztratily bydlení nebo jsou v krizové situaci, která ohrožuje jejich zdraví a život, a zároveň nemají možnost zajištění jiného než azylového bydlení.

Kapacita zařízení

Celková kapacita zařízení Kapacita v ul. Dubická 2189 v České Lípě Kapacita v ul. Severní 755 v Novém Boru
Celkem 66 lůžek / 15 bytových jednotek 11 bytových jednotek (z toho 1 bezbariérové bydlení); maximální počet 5 osob / byt 4 bytové jednotky; maximální počet 8 osob / byt

Okruh osob, kterým není služba určena

  • Žadatel není cílovou skupinou (viz výše), 
  • poskytovatel nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá, 
  • zdravotní stav žadatele neumožňuje, či vylučuje poskytnutí sociální služby v Azylovém domě Jonáš (zdravotní stav posuzuje lékař),  
  • poskytovatel v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí, vypověděl žadateli smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze Smlouvy o poskytování sociálních služeb.

Zásady sociální služby

  1. Základní sociální poradenství:  Každá osoba má nárok na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství. Základní sociální poradenství poskytuje osobám potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace. 
  2. Zakázka klienta: Poskytování služby, cíl a plánování vychází hlavně od klienta, jeho vlastního tempa a schopnosti vyjádřit a pojmenovat vlastní životní cestu. Individuální cíl klienta chápeme jako zakázku. Splnění cíle nebo plánu závisí zejména na aktivitě klienta; a je to hlavně klient, který na své zakázce pracuje.  
  3. Volba klienta: Respektujeme vůli klienta v oblasti sociální práce, individuálního plánování a ubytování. Jsme připraveni umožnit klientovi nést následky jeho vlastního rozhodnutí.  
  4. Aktivace a motivace klienta: Klient je motivován a veden k řešení svého problému za pomoci služeb, které si sám vybere. Pomáháme klientovi hledat a využívat vlastní zdroje a dosahovat cíle vlastní cestou. 
  5. Dialog: Sociální práce je spoluprací klienta se sociálním pracovníkem a poskytovatelem služby, setkání pojímáme jako rozhovor. 
  6. Férovost: Vytváříme pravidla azylového domu, udržujeme hranici mezi poskytovatelem a klientem. Dbáme na to, aby pravidla i hranice byly dodržovány oboustranně s vědomím, že osobní svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhých. S klientem jednáme tak, jak chceme, aby on jednal s námi. Klient i pracovníci mají právo na slušné zacházení. Klient ani pracovníci se navzájem slovně ani fyzicky nenapadají. 
  7. Diskrétnost: Dodržujeme mlčenlivost, ctíme práva klienta a chráníme osobní a citlivé údaje. 
  8. Odbornost: Dbáme a usilujeme o profesionální přístup, vzdělání a rozvoj pracovníků v oboru sociální práce. 
  9. Individuální přístup ke každému z  klientů: Cílem naší práce je pracovat s klientem dle jeho současné situace, aktuálních potřeb a jeho možností.  
  10. Zachování (respektování) osobní svobody každého klienta: Na základě zakázky – svých potřeb, si klient zvolí služby, které povedou ke změně jeho těžké situace. 
  11. Zachování lidské důstojnosti klienta: Pracovník jedná s klientem s úctou, jako rovný s rovným
  12. Týmová práce: I když ke klientům přistupujeme individuálně, na řešení nepříznivé sociální situace klienta se může podílet celý tým pracovníků, v případě potřeby i dalších odborníků.
  13. Všechny služby jsou poskytovány v duchu zásad křesťanské pomoci (pracovníci dodržují Etický kodex Charity ČR). 

Žádosti a dokumenty ke stažení

Popis realizace služby Azylový dům Jonáš

Žádost o poskytování služeb – Žádost lze vyplnit a podat osobně přímo v azylových domech kdykoli (služba je poskytovaná nepřetržitě) nebo zaslat poštou či e-mailem na jonas@ceskalipa.charita.cz nebo datovou schránkou.   

Nabídkový list  – Příloha k žádosti o poskytování služeb

Lékařský posudek o zdravotním stavu žadatelů

Domácí řád

Stížnostní řád

Ceník ubytování

Leták Azylového domu Jonáš

Azylové domy

Dubická 2189 v České Lípě pro ženy, muže nebo rodiny s nezaopatřenými dětmi

nepřetržitý provoz, tel: 608 314 385

Severní 755 v Novém Boru pro ženy, muže nebo rodiny s nezaopatřenými dětmi

nepřetržitý provoz, tel: 774 116 499

Bc. Anna Kasincová

Tel.: 608 919 271
vedoucí služby Azylový dům Jonáš

Hana Kotková, DiS.

Tel.: 775 600 374
sociální pracovnice služby Azylový dům Jonáš v České Lípě