Azylové domy Jonáš
Poslání
Poskytujeme podporu a bezpečné zázemí na nezbytně nutnou dobu rodinám s dětmi, které aktivní spoluprací přispívají k řešení své nepříznivé životní situace.
Cíle
- Podpořit klienta tak, aby před ukončením pobytu v azylovém domě měl zajištěné vhodné bydlení a pečoval adekvátně o své dítě.
- Klient, který získal schopnosti a dovednosti potřebné k zvládání nároků běžného života bez podpory sociální služby.
Dílčí kroky k dosažení cíle
- poskytnutí bezpečného a důstojného místa pro ubytování, stravování a hygienu
- zajištění psychické stability klienta a dětí
- zajištění sociální a ekonomické stabilizace rodiny, které odpovídá její aktuální situaci
- poskytnutí individuální podpory při využití vlastních možností a schopností při péči o sebe, děti a domácnost
- zvýšení znalostí klientů o svých zákonných právech a povinnostech
- podpora při hledání důstojného bydlení
Cílová skupina
- rodiny s dětmi, matky, otcové, prarodiče, pěstouni s nezaopatřenými dětmi a ženy od 36. týdne těhotenství, které ztratily bydlení nebo jsou v krizové situaci, která ohrožuje jejich zdraví a život, a zároveň nemají možnost zajištění jiného než azylového bydlení.
Kapacita zařízení
Celková kapacita zařízení | Kapacita v ul. Dubická 2189 v České Lípě | Kapacita v ul. Severní 755 v Novém Boru |
Celkem 66 lůžek / 15 bytových jednotek | 11 bytových jednotek (z toho 1 bezbariérové bydlení); maximální počet 5 osob / byt | 4 bytové jednotky; maximální počet 8 osob / byt |
Okruh osob, kterým není služba určena
- Žadatel není cílovou skupinou (viz výše),
- poskytovatel nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
- zdravotní stav žadatele neumožňuje, či vylučuje poskytnutí sociální služby v Azylovém domě Jonáš (zdravotní stav posuzuje lékař),
- poskytovatel v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí, vypověděl žadateli smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze Smlouvy o poskytování sociálních služeb.
Zásady sociální služby
- Základní sociální poradenství: Každá osoba má nárok na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství. Základní sociální poradenství poskytuje osobám potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace.
- Zakázka klienta: Poskytování služby, cíl a plánování vychází hlavně od klienta, jeho vlastního tempa a schopnosti vyjádřit a pojmenovat vlastní životní cestu. Individuální cíl klienta chápeme jako zakázku. Splnění cíle nebo plánu závisí zejména na aktivitě klienta; a je to hlavně klient, který na své zakázce pracuje.
- Volba klienta: Respektujeme vůli klienta v oblasti sociální práce, individuálního plánování a ubytování. Jsme připraveni umožnit klientovi nést následky jeho vlastního rozhodnutí.
- Aktivace a motivace klienta: Klient je motivován a veden k řešení svého problému za pomoci služeb, které si sám vybere. Pomáháme klientovi hledat a využívat vlastní zdroje a dosahovat cíle vlastní cestou.
- Dialog: Sociální práce je spoluprací klienta se sociálním pracovníkem a poskytovatelem služby, setkání pojímáme jako rozhovor.
- Férovost: Vytváříme pravidla azylového domu, udržujeme hranici mezi poskytovatelem a klientem. Dbáme na to, aby pravidla i hranice byly dodržovány oboustranně s vědomím, že osobní svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhých. S klientem jednáme tak, jak chceme, aby on jednal s námi. Klient i pracovníci mají právo na slušné zacházení. Klient ani pracovníci se navzájem slovně ani fyzicky nenapadají.
- Diskrétnost: Dodržujeme mlčenlivost, ctíme práva klienta a chráníme osobní a citlivé údaje.
- Odbornost: Dbáme a usilujeme o profesionální přístup, vzdělání a rozvoj pracovníků v oboru sociální práce.
- Individuální přístup ke každému z klientů: Cílem naší práce je pracovat s klientem dle jeho současné situace, aktuálních potřeb a jeho možností.
- Zachování (respektování) osobní svobody každého klienta: Na základě zakázky – svých potřeb, si klient zvolí služby, které povedou ke změně jeho těžké situace.
- Zachování lidské důstojnosti klienta: Pracovník jedná s klientem s úctou, jako rovný s rovným
- Týmová práce: I když ke klientům přistupujeme individuálně, na řešení nepříznivé sociální situace klienta se může podílet celý tým pracovníků, v případě potřeby i dalších odborníků.
- Všechny služby jsou poskytovány v duchu zásad křesťanské pomoci (pracovníci dodržují Etický kodex Charity ČR).
Žádosti a dokumenty ke stažení
Popis realizace služby Azylový dům Jonáš
Žádost o poskytování služeb – Žádost lze vyplnit a podat osobně přímo v azylových domech kdykoli (služba je poskytovaná nepřetržitě) nebo zaslat poštou či e-mailem na jonas@ceskalipa.charita.cz nebo datovou schránkou.
Nabídkový list – Příloha k žádosti o poskytování služeb
Azylové domy
Dubická 2189 v České Lípě pro ženy, muže nebo rodiny s nezaopatřenými dětmi
nepřetržitý provoz, tel: 608 314 385
Severní 755 v Novém Boru pro ženy, muže nebo rodiny s nezaopatřenými dětmi
nepřetržitý provoz, tel: 774 116 499